24 mars 2012

Lördagsfrukost

Nu är frukosten uppäten och undanplockad, men jag sitter kvar med en kopp kaffe med mjölk, för att piggna till ytterligare. Igårkväll svängde jag ihop en deg efter det här receptet fast med en massa nötter och russin i  och andra mjölsorter. Det är perfekt eftersom man inte behöver värma degvätska och så jäser de över natten i kylskåpet. Bara att ta fram på morgonen, rulla bullar och grädda i ugnen en stund.
Hittade två ensamma ägg kvar i kylen som jag lyckades koka ganska perfekt löskokta. Jag har aldrig koll på tiden utan är lite sådär "oj kokar det? undrar hur länge det har kokat... de är nog klara nu!"
Pålägg hade vi inte så mycket, så jag tog upp lite hemmagjord lemoncurd ur frysen och tryckte ner i en passande liten burk, som innehållit samma vara tidigare. Mycket lämpligt!
Det enda som fattades var en morgontidning och ett korsord. Men det får vara till en annan gång.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar